2014. április 28., hétfő

Búcsú

Viszonylag napsütéses napra ébredtünk csütörtök reggel. Mivel 10:30-ra volt időpontunk így kényelmesen elkészültem, hajat mostam és felöltöztem. A rendelés csúszott legalább fél órát. Addig volt időnk eldönteni szeretnénk-e tudni a Baba nemét vagy sem. Először nem szerettük volna, de aztán a Párom beadta a derekát, ha Én szeretném, és látja a doki hát egye-fene mondja meg.
Sorra kerültünk, a doki rendes volt, hellyel kínált, kérdezte van-e panasz vagy bármi, aztán az ágyra mutatott, hogy feküdjek le és nézzük az uh-ot. Hasi uh-ot csinált, először a kivetítőn láttuk a Babát, meghallgattuk a szívhangját, majd egy idő után nagy csend lett... néztem a doki arcát de láttam arckifejezéséből, hogy valami nem stimmel. A Párom megfogta a kezem, a doki kikapcsolta a kivetítőt és mondta, hogy nincsenek jó hírei.
Én nyugodtan visszakérdeztem, hogy ez mit jelent. És közölte, hogy a Babának ún. idegcsőzáródási rendellenesség kategóriájába tartozó betegsége van. Nem fejlődött és záródott rendesen az elülső agykoponya. Így gyakorlatilag sem az orrcsont, sem a szemek nem fejlődtek ki. Nincs esély a megszületésre. Ekkor már a könnyeim potyogtak, Ő megfogta a kezem és csak annyit tudott mondani, hogy sajnálja, nem kapcsolja vissza a monitort, de a vizsgálatot be kell fejeznie. S közben azt mondta, sajnos nagyon ritkán de előfordul, az Ő praxisában ez volt a 2. ilyen. De szerinte nem genetikai betegség, mert a hátsó koponyarész , a gerinc záródott, véleménye szerint folsavhiány okozta. Ezt a legközelebbi tervezett terhességénél teszttel ki lehet szűrni.
Kérdezte mennyivel előtt kezdtem el folsavat szedni. S mivel Picicsodát nem terveztük hivatalosan ezért nem szedtem a terhesség előtt.

Ő megcsinálta  a papírokat, kérdezte, hogy mikor szeretnénk a beavatkozást, már pénteken vagy hétfőn, ezt beszéljük meg nyugodtan megvárja. Nem szerettem volna húzni az időt így azt mondtuk minél előbb annál jobb. Felhívta az orvosom helyettesét a SOTE II-n, mert az orvosom nem volt Mo-on.  Ő mondta, hogy menjünk és vár máris.
Zokogva jöttem ki a rendelő ajtaján és még percekig álltunk összeölelkezve a kocsi ajtaja előtt mielőtt elindultunk.
A kórházba érvén, a doktornőt hívtam telefonon, de egy kis műtéthez hívták, így mondta hogy intézzem a papírokat a védőnővel és mire azzal végzek Ő is visszaér.  A papírok készen lettek,  a doktornőt nem láttuk sehol, így bekopogtunk az megadott ajtószámon. Egy idősebb uriember nézett ki, majd közölte hogy még nincs ott a doktornő. S aztán pár másodperc múlva kinyitotta az ajtót és behívott. Ő végzi az uh- vizsgálatot még egyszer 3 kollégájával egyetemben, hogy biztos-e a diagnózis.  4-en álltak körül és készítették az uh- felvételeket, minden irányból kb. 15 percen keresztül. De sajnos az Ő diagnózisuk is ugyanaz volt. Mivel a betegfelvételin hétfői műtéti időtőpontot kaptam a Párom rákérdezett odabent, hogy nem lehetne-e megcsinálni Pénteken, hogy ne húzzuk hétfőig. Egy idősebb orvos Ránézett a Doktornőre s közölte vele, hogy meg kell csinálni a műtétet holnap, ha a szükséges papírok megvannak. Szerencsére minden lelet Nálam volt, így nem volt akadálya a pénteki műtétnek. Hazaengedtek, s másnap reggel vártak fél 8-ra vissza.  Szinte semmit nem aludtam. Egyetlen kép járt a fejemben, mielőtt az orvos kikapcsolta az uh- képet, a Baba az arcához emelte a kezét mint aki integetett és elbúcsúzott. Ez az utolsó képem Róla.
Másnap reggel a betegfelvételin várni kellett, mire az osztályra kerültem már fél 9 is elmúlt. A doktornő jött rögtön, mondta hogy menjek Vele intézzük a papírokat, mert mindjárt Jön a Doktor Úr aki műteni fog és felhelyezi a tágítót. (attól nagyon féltem, mert olvastam rosszakat is Róla). A papírok kitöltése közben megérkezett a Doktor, nagy markáns idős, bajúszos, mély hangú doki volt. Közölte hogy Ő is megvizsgál menjek a függöny mögé.
Én mentem szót fogadtam, s már vizsgált is. A vizsgálat közben azt mondta, hogy itt baj van mert ez a Baba biztos , hogy nem 12. hetes. és azonnal kérte a méreteket. Megijedtem, mert ugye egy bizonyos méret és kor felett már altatásos terhességmegszakítást nem csinálnak. A doki csendben vizsgált, majd rákérdeztem, hogy akkor most lehet még altatásban. Azt mondta végső határ, de megcsinálja, felhelyezte a tágítót, melyből nem sokat éreztem, s a kórterembe küldött. Azt mondta dél körül jön. A kórterembe a párom nem jöhetett be, így időközönként Én baktattam ki hozzá a váróba. A tágítás időszaka nem fájt, szinte nem is éreztem. Egy órát feküdni kellett a többiben lehetett sétálni.
Majd valamivel negyed egy után jött a műtős, hogy mehetünk. S felsétáltunk a műtőbe, a folyosón leültetett mondta, hogy várjak. Már hallottam az orvos hangját, aki közölte e kollégákkal, hogy a másik két orvos mibe rángatta Bele egy 13. hetes magzat elvételébe...Dobogott a szívem, hogy majd mit élek át a műtőben, vajon meg lehet-e csinálni... majd benézett a folyosóra s azt mondta mindjárt mi jövünk. Jött is a műtős, bekísért, ott felfektettek az ágyra, lekötötték a kezem, lábam, beszúrták a branult, az altatós kérdezett még kettőt-hármat és másra már nem emlékszem.
A szobában ébredtem rettenetes fejfájással, és némi hányingerrel, melynek meglett az eredménye... a műtét után 1-2 órával fordulva az ágyon elöntött valami.. nagyon megijedtem hívtam a nővért azonnal, aki azt mondta ez normális, de menjünk ki a mosdóba, folyt belőlem mint a csapból. Fájdalmat nem éreztem. Egy idő után alább hagyott és jobb lett. A párom is bejöhetett egy kicsit és a Hugom is meglátogatott. Kaptam anti D injekciót és egy méhösszehúzó injekciót még. A doktor a Baba nagysága és a sok vér miatt nem engedett haza így az éjszakát a kórházban töltöttem. Persze egy percet sem aludva. A fejfájásom nem javult, így szombat reggel kénytelen voltam egy fájdalomcsillapítóval indítani. A doki jött reggel fél 8 körül megnézett és hazaengedett, hat hét múlva vár kontrollra vissza. Azt mondta Ő szeretne látni mivel Ő műtött.  Aztán megkaptam a zárójelentést és hazajöhettem.  Sírtam hazafelé, sírtam itthon.
Az agyam folyamatosan kattog, és próbálom mondogatni magamnak, hogy így volt a legjobb mindenki számára. A Baba nem tudott volna életben maradni, a Mi életünk is ráment volna. A doki azt mondta a következő terhességnek nem kell ilyennek lennie. Ki kell szűrni még egy-két genetikai dolgot, és figyelni tudatosan készülni kell.
Vigasztal az a tudat, hogy igenis képes vagyok teherbe esni természetes úton, csak kell még idő  a szervezetnek, és Nekem is hogy erre felkészüljek. De hogy mennyi ez az idő azt nem tudom megmondani. A "hivatalos szakirodalmak" 3-4-5 hónapot írnak. Majd meglátjuk. Most csak abban bízom, hogy nem lett maradandó károsodás odabenn, hogy nem záródott vissza a petevezeték. És hogy a Picicsoda a Nagypapival, Dédpapikkal jó helyen van odafent.

24 megjegyzés:

  1. Legőszintébb részvétem. :(

    VálaszTörlés
  2. Te jó ég. Nagyon nehéz lehet most nektek. Őszintén sajnálom. Épülj fel hamarosan!

    VálaszTörlés
  3. Őszinte részvétem! :( Sok erőt és kitartást kívánok Nektek ehhez az időszakhoz! :(

    VálaszTörlés
  4. Megrendüléssel olvastam soraidat. Őszinte részvétem! Sok erőt és kitartást kívánok a fájó időszak feldolgozásához. Támaszkodjatok egymásra,szeressétek nagyon egymást! Kívánom,hogy mielőbb minden jóra forduljon az életetekben,nagyon megérdemlitek.

    VálaszTörlés
  5. :'( Ôszinte részvétem! Sok erôt kívánok Nektek! Ölellek. :((

    VálaszTörlés
  6. Jajj Istenem,annyira sajnálom, veled sírtam, miközben olvastam. Átérzem teljesen, a mi babánkról is a 13.hét elején derült ki, hogy nem fejlődik. Engedd, hogy eluralkodjon rajtad a bánat, ne fojtsd el, (én azt tettem) mert az sokkal rosszabb és olyankor tovább tart a lélek gyógyulása... Ölellek ♥

    VálaszTörlés
  7. Erre nincsenek szavak. Kitartást és sok erőt. Ölellek.

    VálaszTörlés
  8. Annyira sajnálom:((( sok erőt kívánok én is...

    VálaszTörlés
  9. Részvétem Reni, nagyon ölellek és sok sok erőt és kitartást Nektek!

    VálaszTörlés
  10. Részvétem! Ez borzasztó!

    VálaszTörlés
  11. Szörnyű és lesújtó :( hatalmas ölelés neked! Sok erőt a lelki és testi felépüléshez!

    VálaszTörlés
  12. Drága! Borzasztóan sajnálom, hogy így történt... hogy ez megtörtént veletek. Sírok. Ölellek! Zugolvasód É.

    VálaszTörlés
  13. Reni, nagyon sajnálom! :( Felépülsz, és vár egy új csoda majd, meglátod!!!

    VálaszTörlés
  14. Lehet, hogy közhely, amit most írok, de megteszem...a szervezeted igenis tudja, hogyan kell teherbe esni, és ahogyan Heni is írta, meglátod, újra sikerülni fog!

    VálaszTörlés
  15. Úristen! Egyszerűen nem találok szavakat
    Részvétem :(((
    Zugolvasód Kriszti

    VálaszTörlés
  16. Jézusom! :( Végigkönnyeztem. :(
    Szívből sajnálom, rettenetes lehet! Kitartást és mielőbbi jobbulást főként lelkileg.

    VálaszTörlés
  17. Zokog szívem :( Kívánok neked erőt az újrakezdéshez és hogy megtaláld a lelki békédet. Puszillak. Katus

    VálaszTörlés
  18. Nagyon sajnálom a történteket, mielőbbi gyógyulást kívánok!

    VálaszTörlés
  19. Nagyon együtt érzek veled!

    VálaszTörlés
  20. Ez olyan borzasztó Rena. Az első gondolatom mikor olvastam az volt, hogy "ez tényleg lehetséges? Nem csak reklámfogás ez az egész folsav dolog?" Annyira bíztam benne hogy nem lesz semmi baj. De igazad van, az hogy természetes úton teherbe tudtál esni hatalmas nagy dolog. Szorítok hogy jóra forduljon a sorsod mert megérdemled.

    VálaszTörlés
  21. Remélem jól vagy Rena, a körülményekhez képest. Így ismeretlenül is sokat gondolok Rád/Rátok.

    Megkérdezhetem, hogy ki az orvosod a Genium központban? Köszönöm.

    VálaszTörlés
  22. Elmaradoztam nagyon az olvasásban, egyáltalán nem ilyen hírre számítottam....
    Rettenetesen sajnálom, ami történt. Őszinte részvétem a kisbabátok elvesztése miatt! Kívánom, hogy amint készen álltok rá testileg-lelkileg, egy egészséges kiscsoda költözzön az életetekbe! Ölellek :(

    VálaszTörlés